Zautomatyzowane przekładnie manualne: automat dla każdego

LeadPhoto Zautomatyzowane przekładnie manualne: automat dla każdego
Mniejsze samochody są popularne w dużych miastach, gdzie na ulicach panuje intensywny ruch, a miejsca do parkowania jest niewiele.
Content

Jednak entuzjazm nawet największych zwolenników małych samochodów słabnie po godzinach spędzonych w ulicznych korkach. Zmęczeni ciągłym wysprzęglaniem i włączaniem na zmianę pierwszego i drugiego biegu zaczynają tęsknić za luksusem przekładni automatycznej.

Automatyczne skrzynie biegów dobierające właściwe przełożenie bez udziału kierowcy są niezwykle komfortowe i bardzo łatwe w obsłudze. Niestety, dla wielu nabywców mniejszych samochodów często są także zbyt drogie. Różnica w cenie samochodu z manualną i automatyczną przekładnią może być znaczna.

Na szczęście kierowcy użytkujący małe samochody nie muszą całkowicie rezygnować z odrobiny luksusu. Zautomatyzowana przekładnia manualna, oparta na manualnej skrzyni biegów i wyposażona w zautomatyzowany system zmiany przełożeń, jest przystępną cenowo i oszczędną alternatywą dla tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów w małych i kompaktowych samochodach.

Mimo że zautomatyzowana przekładnia manualna nie zapewnia najwyższego komfortu dostępnego w przypadku klasycznej skrzyni automatycznej, jej obsługa jest znacznie łatwiejsza niż obsługa skrzyni manualnej, ponieważ zmiana biegów odbywa się automatycznie. Zautomatyzowana przekładnia manualna przyczynia się także do obniżenia zużycia paliwa.

Zautomatyzowane przekładnie manualne najnowszej generacji, takie jak Easytronic 3.0 niemieckiego producenta samochodów Opel, są zaawansowanymi mechanizmami oferującymi nie tylko większą wygodę zmiany przełożeń i poprawę jakości jazdy, ale także zoptymalizowane funkcje, takie jak „pełzanie” i ruszanie z maksymalnym przyspieszeniem.

W porównaniu z poprzednimi zautomatyzowanymi przekładniami manualnymi Easytronic 3.0 odznacza się płynniejszą zmianą przełożeń i skróconym czasem reakcji. Ponadto w trybie automatycznym skrzynia Easytronic 3.0 umożliwia także manualną zmianę biegów prostym ruchem dźwigni.

Długie przełożenie piątego biegu przyczynia się do zmniejszenia prędkości obrotowej silnika i ograniczenia hałasu, zwłaszcza przy wyższej prędkości. Tryb „pełzania” pozwala na manewry z niską prędkością, podobnie jak w samochodach z automatyczną skrzynią biegów, a specjalna funkcja start/stop umożliwia szybkie ruszanie z miejsca i dynamiczne przyspieszanie.

W celu zoptymalizowania zużycia paliwa skrzynia Easytronic 3.0 automatycznie wybiera najkorzystniejsze pod tym względem przełożenie. W połączeniu z systemem start/stop przyczynia się to do dalszego obniżenia spalania, zwłaszcza w ruchu miejskim. Nowa Astra 1.0 ecoFLEX ze skrzynią Easytronic 3.0 jest jednym z najoszczędniejszych samochodów z silnikami benzynowymi w swojej klasie. Pomiar spalania i emisji CO2 w cyklu mieszanym według standardu NEDC wykazał wartości odpowiednio 4.2 l/100 km i 96 g/km.

Opel oferuje zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic 3.0 zarówno w mniejszych modelach: KARL, ADAM i Corsa, jak i w Europejskim Samochodzie Roku 2016, czyli w Astrze nowej generacji.

 

Źródło: Opel, informacja Mototarget.pl

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!