Zmodernizowane jednostki napędowe w gamie Kia

LeadPhoto Zmodernizowane jednostki napędowe w gamie Kia
Wraz z premierą cee’da MY 2016, Kia wprowadza nowy trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), zaprojektowany w ramach trendu downsizingowego, który przewiduje ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin przy zachowaniu dobrych osiągów oraz sprawności reagowania na pedał przyspieszenia podczas wyprzedania bez konieczności redukcji biegu. Również pozostałe silniki spełniają normy spalin EURO6.
Content

Nowa jednostka 1.0 T-GDI jest dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a na jej wyposażenie wchodzi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz zintegrowany kolektor wydechowy obniżający emisję spalin i optymalizujący konstrukcję silnika. Za priorytety dla procesu rozwojowego uznano szybkość reakcji silnika na zmiany otwarcia przepustnicy oraz wysoką efektywność spalania – zgodnie z ekologiczną strategią downsizingu jednostek napędowych. 

Z debiutującej w Europie serii downsizingowych silników Kia na rynku polskim dostępna będzie wzmocniona 120 konna wersja, wytwarzająca moment obrotowy 171 Nm. Jest on rozwijany w przedziale 1500-4000 obr/min, co stanowi o niezwykłej wprost elastyczności w różnych warunkach jazdy. 

Napędzany silnikiem Diesla cee’d pozostaje wciąż częstym wyborem klienta europejskiego, stąd też modernizacji poddany został również oferowany w tym modelu 1,6-litrowy CRDi, który z myślą o redukcji oporów tarcia otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności. W wersji 110-konnej emisja CO2 spada do 102g/km. 

Dostępny zarówno w nowej gamie cee’da jak i GT Line wzmocniony silnik 1.6 CRDi rozwija moc 136 KM (w porównaniu do 128 KM jak dotychczas) i moment 280 Nm (poprzednio 265 Nm) od zaledwie 1500 obr/min (poprzednio 1900 obr/min) w zestawie z manualną skrzynią biegów, czego efektem są lepsze przyspieszenia i elastyczność. 

Oferta jednostek napędowych Kia cee’d obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny GDI o pojemności 1,6 litra i przekonstruowany 100-konny 1.4 MPI (wtrysk wielopunktowy) oraz popularny Diesel 1.4 CRDi. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 6. 

Napędzający cee’da GT i pro_cee’da GT silnik 1.6 T-GDI otrzymał nową turbosprężarkę, która dostarczając wyższe ciśnienie powietrza powoduje wzrost momentu w dolnym zakresie obrotowym silnika. Efektem jest skrócenie przyspieszenia 0-100 km/h o 0,1 sek. – do 7,6 sekundy oraz korzystniejsze wartości przyspieszenia na poszczególnych biegach. Silnik 1.6 T-GDI rozwija moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm, przy emisji CO2 obniżonej do 170 g/km. 

Konstruktorzy Kia zajęli się równie skutecznie dynamiką osiągów cee’da GT. Dostępne w opcji, powiększone z 300 do 320 mm przednie tarcze hamulcowe lepiej odprowadzają ciepło, zwiększając ich odporność na przegrzanie i utratę siły hamowania. Dzięki temu nowa Kia cee’d GT zatrzymuje się teraz ze 100 km/h już po zaledwie 35 metrach. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!