Zupełnie nowy Lexus LS

LeadPhoto Zupełnie nowy Lexus LS
Bardzo możliwe, że nigdy wcześniej nie zdarzyło się, aby jeden model samochodu wchodzący na rynek tak radykalnie zmienił układ sił w segmencie. Było tak w przypadku pierwszego Lexusa LS, który 28 lat temu dał początek zupełnie nowej marce samochodów luksusowych. Lexus LS, który zburzył panujący porządek w hierarchii modeli luksusowych, od niemal trzech dekad wyznacza standardy w segmencie.
Content

Marka Lexus poparła wprowadzenie nowego modelu na rynek zmianą podejścia do klienta, przez zaoferowanie posiadaczom wyjątkowej obsługi oraz wysokiego poziomu satysfakcji. Dziś marka Lexus funduje powtórkę z historii, wprowadzając na rynek zupełnie nową, piątą już generację flagowego sedana LS w wydaniu na 2018 rok. Nowy LS zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz prezentuje zdecydowaną, niepowtarzalną, japońską osobowość, popartą niezwykle starannym podejściem do delikatnej kwestii luksusu. Jednocześnie zaś zupełnie nowy LS był projektowany jako najnowszy obywatel świata spod znaku Lexusa, gdyż od samego początku model będzie oferowany w ponad 90 krajach.

LS nie tylko będzie symbolem marki Lexus. Będzie to przede wszystkim najpełniejsze wcielenie samochodu luksusowego, który jednocześnie nawiązuje do japońskiej tradycji i kultury – wyjaśnia Toshio Asahi, Główny Konstruktor nowego Lexusa LS. Nowe szczytowe osiągnięcie marki, które definiujemy w ten sposób, musi iść dużo dalej poza to, czego świat zwykł oczekiwać od samochodu klasy luksusowej.

DŁUŻSZY, NIŻSZY, SZERSZY – I JESZCZE BARDZIEJ EKSCYTUJĄCY

Zupełnie nowy Lexus LS jest dłuższy i niższy od swojego poprzednika, a przy tym po raz pierwszy zaskakuje odważnie wystylizowaną i zarazem smukłą sylwetką, przypominającą stylowe coupé, wzbogacone w wielu miejscach charakterystycznym, niepowtarzalnym designem Lexusa. Z kolei wyjątkowe właściwości jezdne, które opracowano stawiając na pierwszym miejscu doznania kierowcy, uzyskano dzięki zbudowaniu LS na zupełnie nowej platformie samochodów luksusowych przeznaczonych na rynek globalny (GA-L). Jest to architektura samochodu klasy premium, będąca przedłużoną wersją platformy zastosowanej przy opracowaniu niesamowitego Lexusa LC 500. Zapewnia ona znacznie wyższe dynamiczne parametry jazdy, a przy tym pozwala jeszcze bardziej podnieść wysoki komfort jazdy, atut z którego Lexus słynie od zawsze.

Wyznaczyliśmy sobie cele na poziomie zupełnie dotąd nienotowanym i konsekwentnie dążyliśmy do ich zrealizowania – przyznaje Toshio Asahi, główny konstruktor nowego LS. Klienci, którzy będą chcieli jeździć najnowszym, najbardziej prestiżowym modelem Lexusa już i tak są na co dzień otoczeni luksusem. To ludzie, którzy – od tego trzeba zacząć – bardzo wielką wagę przykładają do autentyczności. Nie ma mowy, aby ludzie tego pokroju zwrócili uwagę na konwencjonalny produkt klasy premium.

POWTÓRNE NARODZINY FLAGOWEGO MODELU

Oryginalny LS był modelem, z którym marka Lexus po raz pierwszy zaistniała na rynku. Dziś nowy Lexus LS 2018 jest modelem wyznaczającym kierunki, dzięki którym marka zyska bardziej dynamiczny wizerunek. Każda z dotychczasowych generacji sedana LS, znajdujących dziś swą kulminację w najnowszym wcieleniu tego modelu na rok 2018, w swój sposób definiowała nowe horyzonty luksusu, kunsztu wykonania, osiągów i bezpieczeństwa. Bezpośredni poprzednik najnowszego wcielenia LS wprowadził koncepcję designu znacznie bardziej kształtowanego przez emocje i demonstrującego osiągi odpowiadające temperamentowi kierowcy. W tym sensie przygotował on rynek na swojego jeszcze bardziej radykalnie zdefiniowanego następcę.
Przystępując do prac nad LS w wydaniu 2018, Lexus przyjął strategię nowego początku, próbując na nowo wyobrazić sobie, czym dziś powinien być sztandarowy sedan, jak gdyby od nowa wprowadzając markę na rynek. Celem zatem było nie ulepszenie tego, co marka Lexus już dokonała, ale raczej wybiegnięcie znacznie dalej, poza oczekiwania klientów na globalnym rynku aut luksusowych.

Nadal aktualny pozostaje jeden wspólny, ważny wątek, który przewija się od początku we wszystkich modelach LS: omotenashi, jako pojęcie japońskiej gościnności. W kontekście luksusowego samochodu pojęcie to oznacza przede wszystkim zatroszczenie się o kierowcę i pasażerów, antycypowanie ich potrzeb, dbanie o wygodę i komfort oraz zrobienie wszystkiego co możliwe, aby chronić ich przed różnymi niebezpieczeństwami.

TWORZENIE UNIKALNEJ TOŻSAMOŚCI

LS jest sztandarowym produktem marki Lexus – podkreśla główny projektant Koichi Suga. W tym sensie bardziej niż którykolwiek inny model, LS zawiera w sobie całą historię marki i stanowi wcielenie jej wizerunku. Tym samym staje się symbolem wszystkiego, czym jest marka.

Projektanci Lexusa w pełni wykorzystali możliwości, jakie daje nowa platforma, mająca niższy profil i większą długość, odpowiadającą prestiżowym limuzynom typu sedan o przedłużonym rozstawie osi. W porównaniu z dotychczasową wersją LS, nowa generacja jest niższa o 15 mm, przy czym linia maski silnika biegnie o około 30 mm niżej, zaś pokrywę bagażnika obniżono o 40 mm.

Zgodnie z założeniami filozofii „Yet”, której Lexus pozostaje wierny od czasów pierwszej generacji tego modelu, projektanci zaprojektowali linię nadwozia zapewniającą przestronność i komfort trójbryłowego nadwozia mimo znacznie bardziej dynamicznie wystylizowanej sylwetki w stylu coupe, która w dzisiejszych czasach silniej trafia w gusta wielu nabywców samochodów klasy luksusowej. Najnowszy LS jest także pierwszym sedanem Lexusa o sylwetce mającej sześć bocznych szyb, co zapewnia doskonałą widoczność na zewnątrz. Kolejną nowością w limuzynie Lexusa są właśnie boczne szyby, które są idealnie dopasowane i stanowią jednolitą płaszczyznę ze słupkiem bocznym.

Charakterystyczny wygląd grilla w kształcie stylizowanej klepsydry, ze specjalnie wykonaną siatką, która optycznie zmienia wielkość i kształt oczek wraz ze zmieniającym się kątem padania światła, powstał zarówno dzięki intensywnym pracom z wykorzystaniem projektowania wspomaganego komputerowo (CAD), jak i na drodze żmudnych prób i eksperymentów, polegających na ręcznym dopasowywaniu różnych rodzajów powierzchni. Po obu stronach oryginalnego i efektownego grilla umieszczono wąskie reflektory, mające po trzy światła projekcyjne, łagodnie łączące się z mającym kształt litery „L” światłem LED, które szeroko opasuje róg nadwozia i przechodzi na bok. W efekcie nowy LS wydaje się intensywnie „wpatrywać” w drogę przed sobą.

Sylwetka przypominająca coupé zawdzięcza swą smukłość i dynamiczny wygląd nie tylko sportowo opadającej z tyłu linii dachu. Aby wykorzystać do maksimum możliwości, jakie stwarza nisko osadzona platforma GA-L, słupki nadwozia zostały pochylone względem pionu. W połączeniu z optycznie „dociśniętymi” drzwiami i przednimi i tylnymi błotnikami, które odchodzą na zewnątrz względem osi pojazdu, daje to interesującą, pełną dynamiki bryłę nadwozia.

Z kolei linia barku, biegnąca od przodu ku tyłowi pojazdu, optycznie obniża sylwetkę, wyznaczając dominującą poziomą oś profilu nadwozia i w efekcie podkreśla śmiałą stylistykę LS. Oprócz tego, osie geometryczne mocno wyprofilowanych przednich i tylnych błotników zostały pochylone ku przodowi, co dało efekt większej dynamiki, tworząc optyczne wrażenie samochodu w ruchu.

We wszystkich wersjach nowej generacji LS odsuwane okno dachowe pomaga zachować odpowiednią wysokość sufitu nad głowami pasażerów, i to mimo niżej biegnącej linii dachu.

Nowy LS otrzymuje po raz pierwszy trzy wzory dla kół 20-calowych, z których dwa również pojawiają się po raz pierwszy. Starannie wykończone koła 20-calowe mają wyjątkowo efektowny wygląd dzięki specjalnej technice nanoszenia powłok na powierzchnię metalu przez napylanie. Wszystkie nowe wzory felg, z wyjątkiem jednej (F SPORT), mają obręcze o konstrukcji wydrążonej, co przyczynia się do ograniczenia rezonansu szumów ogumienia.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!