Audi Q3 po liftingu

Od momentu wprowadzenia serii modelowej Q3 na rynek jesienią 2011 roku, stała się ona jedną z lokomotyw sprzedażowych czterech pierścieni. Audi jednak ciągle ulepsza nawet te najlepsze i odnotowujące największe sukcesy modele. Odświeżono nie tylko stylistykę Audi Q3 i RS Q3, ale wprowadzono w nich również szereg technicznych nowości.
Content

Trzy czterocylindrowe silniki TFSI i trzy takie same jednostki TDI clean diesel mają zwiększoną moc, a jednocześnie spalają mniej paliwa i emitują nawet o 17 procent mniej dwutlenku węgla. Ich pojemność to 1,4 i 2 litry, a moc wacha się od 120 do 220 KM. Wszystkie jednostki napędowe to silniki z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, spełniające europejski standard emisji spalin Euro 6. Redukcja zużycia paliwa i emisji CO2 to m. in. efekt zastosowania techniki cylindrów odłączanych na żądanie - cylinder on demand. Jednostki 1.4 TFSI COD i 2.0 TDI, za sprawą swej wysokiej efektywności noszą miano „Audi ultra“. 

Już sam wygląd wyraźnie wskazuje, że Audi Q3 to samochód z półki premium. Projektanci Audi wyostrzyli w nim podobny do samochodów coupé przebieg linii oraz detale charakterystycznej pokrywy bagażnika. Dominujące linie poziome podkreślają szerokość modelu Q3 z przodu i z tyłu, czyniąc samochód jeszcze bardziej wyrazistym stylistycznie. Przestrzenna osłona chłodnicy Singleframe to najbardziej rzucający się w oczy element przodu pojazdu. Zwieńczeniem dwóch nowych linii wyposażeniowych są ekskluzywne pakiety: sportowy S line, zewnętrzny S line, Audi exclusive design i zewnętrzny Audi exclusive design.

Na nowo zaprojektowane reflektory przednie standardowo wyposażone są w światła Xenon plus oraz w diodowe światła do jazdy w dzień. Na życzenie, Audi GmbH dostarcza bardzo mocne i energooszczędne reflektory diodowe. W połączeniu z nimi, w zaprojektowanych również na nowo diodowych światłach tylnych, dostępne są kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. W tym rozwiązaniu, system sygnalizowania załącza poszczególne diody w interwałach dwóch dziesiątych sekundy, zapalając je po kolei, w kierunku skręcania, od wewnątrz do zewnątrz. 

Bagażnik Audi Q3, który ma pojemność 460 l, można powiększyć po złożeniu dzielonych oparć tylnych siedzeń aż do 1365 l. Wiele praktycznych, opcjonalnych udogodnień czynią tego SUV-a jest jeszcze bardziej uniwersalnym i łatwiejszym w obsłudze. Są wśród nich m.in. pakiet „wyposażenie bagażnika”, tunel w oparciu tylnego siedzenia i pokrywa bagażnika z napędem elektrycznym. Relingi na dachu i nowa, wysuwana roleta osłaniająca wnętrze bagażnika to elementy wyposażenia seryjnego.

Wraz z Audi Q3 odświeżono także Audi RS Q3. Ten kompaktowy, wyczynowy SUV jest teraz jeszcze bardziej drapieżny i jeszcze bardziej dynamiczny. Jego pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra generuje obecnie moc 340 KM (30 KM więcej od poprzednika) i moment obrotowy 450 Nm. Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6. Wyposażony w ten silnik topowy model Audi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Układ wydechowy RS z ruchomą klapą nadaje charakterystycznemu dźwiękowi pięciocylindrowego silnika jeszcze więcej głębi.

Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, przekazującą moc za pomocą nowego, hydraulicznego sprzęgła płytkowego piątej generacji do systemu napędu na cztery koła quattro, została zestrojona na nowo. Dzięki temu, przełączanie biegów odbywa się jeszcze szybciej. Biegi niższe mają krótkie, sportowe przełożenia, a bieg siódmy ma długie przełożenie zmniejszające zużycie paliwa. Duże tarcze hamulcowe kół przednich, utrzymane w stylistyce Wave, są o kilogram lżejsze od wcześniejszych. Obejmują je ośmiotłoczkowe zaciski. Na życzenie, montowane seryjnie podwozie sportowe RS dostępne jest także z adaptacyjnymi amortyzatorami. Układ kierowniczy zestrojono na sportowy sposób. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select to element wyposażenia seryjnego.

Wiele detali stylistycznych podkreśla wyjątkowy status tego dynamicznego samochodu. Największą uwagę w wyglądzie zewnętrznym Audi RS Q3 przykuwają wyraźnie zarysowane zderzaki. We wnętrzu dominuje czerń. Sportowe fotele opcjonalnie mogą być obite skórą Feinnappa ze stebnowaniem w kształcie rombów. Wskazówki zegarów w tablicy rozdzielczej są czerwone, a tarcze – szare. System informacji kierowcy posiada specjalne menu RS z laptimerem do pomiaru średniej prędkości przejazdu oraz wskaźnik temperatury oleju i ciśnienia ładowania.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!