Czym jest Omotenashi?

LeadPhoto Czym jest Omotenashi?
Co wspólnego ma japońska sztuka gościnności i Lexus? Według filozofii Omotenashi gospodarz powinien zapewnić gościowi niezapomniane doświadczenie. Obecność japońskiego ducha gościnności w salonach Lexusa powoduje, że nawet tak prozaiczna czynność jak wydanie nowego samochodu jest przeprowadzana według scenariusza indywidualnie dobieranego dla danego klienta. Tomasz Bogadzki, Manager Omotenashi Lexus Kraków, przybliża nam podstawy tej filozofii.
Content

Lexus powstał w 1989 roku z misją, by budować auta, które mogą dorównać najlepszym na świecie. Marka szybko zaczęła wprowadzać na rynek samochodów premium innowacje oparte na tradycyjnych wartościach rodzimego kraju. Omotenashi to filozofia umieszczająca klienta w centrum działań – od linii produkcyjnej, z której zjeżdżają samochody, po obsługę w salonach sprzedaży.

Klient jak gość
Omotenashi to japońska sztuka i filozofia gościnności, za którą kryje się wiele ciekawych zagadnień. Ich celem jest odpowiednie zadbanie o gościa lub o klienta, który przecież również jest gościem w naszym salonie. Z Omotenashi wynika dbałość o szczegóły. W zakresie moich obowiązków w Lexus Kraków jest między innymi to, aby obsługa w naszym salonie stała zawsze na najwyższym poziomie. Wszystko musi ze sobą współgrać i do siebie pasować. Dla przykładu – samochód trafiający do naszej sieci jest nie tylko serwisowany, ale przed wydaniem jest przeglądany według specjalnej listy mającej kilkadziesiąt pozycji, a jedna z nich obejmuje nawet opróżnienie popielniczki– wyjaśnia Tomasz Bogadzki, Manager Omotenashi Lexus Kraków.

Dilerzy Lexusa traktują swoich klientów tak, jakby byli gośćmi w ich własnym domu. W pierwszej kolejności polega to na ich gościnnym powitaniu, po czym robią wszystko, by spełnić albo nawet przewidzieć ich potrzeby. 

Odbiór samochodu
Najważniejszym dla klienta przeżyciem przy zakupie samochodu jest niewątpliwie jego odbiór z salonu. W naszym przypadku zawsze jest to specjalna ceremonia, którą przygotowujemy dla każdego z naszych partnerów indywidualnie, co w praktyce oznacza, że każda prezentacja samochodu jest niezwykła i wyjątkowa. Wszystko odbywa się oczywiście w myśl hasła przewodniego marki Lexus „Experience Amazing” oraz filozofii Omotenashi. Dla przykładu, przekazanie Andrzejowi Piasecznemu nowego Lexusa LS odbyło się na aeroklubowym lotnisku w podkrakowskim Pobiedniku. Artysta przyleciał na miejsce zamówionym przez nas śmigłowcem. Tam czekała na niego niespodzianka – jego nowy samochód stał przykryty na murawie lotniska, właściciele salonu serdecznie go powitali, a hostessa odsłoniła spersonalizowany dla pana Andrzeja samochód.

Filozofia
Lexus podkreśla, że duch Omotenashi jest obecny również w projektach jego aut. Jakość prowadzenia, luksusowy komfort, wyciszenie kabiny, stylizacja i osiągi oraz bezpieczeństwo są stworzone z intencją nie tylko zaspokojenia potrzeb klienta, ale przewidzenia i przewyższenia ich. 

Elementy Omotenashi widać w jakości wnętrza pojazdu, zaprojektowanego by sprawiać przyjemność zarówno dla oka, jak i dla zmysłu dotyku. Omotenashi inspiruje Lexusa, aby brać pod uwagę każdy szczegół i stosować spersonalizowane podejście, uwzględniające, jak różni są klienci. W rezultacie umieszcza się klienta mocno w centrum uwagi Lexusa.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!