Luksusowy SUV rozpoczyna polską karierę
Debiutujący właśnie Lexus LX 570 po raz pierwszy trafia na polski rynek. To flagowy SUV Lexusa, a jednocześnie samochód terenowy ze stałym napędem na cztery koła – wyjątkowo luksusowy odpowiednik legendarnej Toyoty Land Cruiser J200. Jak podkreśla Lexus, wbudowane na ramie nadwozie, wykonane w znacznej mierze ze stali o podwyższonej wytrzymałości, odznacza się bardzo dużą sztywnością. Ma to zwiększać możliwości auta podczas jazdy w najtrudniejszym terenie, podobnie jak wytrzymałe zawieszenie o dużym skoku.
V-ósemka pod maską
Napęd auta stanowi benzynowy silnik V8 o pojemności 5,7 litra, mocy 367 KM przy 5600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm przy 3200 obr./min. Jednostka zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i prędkość maksymalną 220 km/h. W układzie przeniesienia napędu zastosowano ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów i centralny mechanizm różnicowy typu Torsen.
Do ośmiu osób
Kabina auta może w zależności od wersji pomieścić nawet do ośmiu osób. Czterostrefowy układ klimatyzacji wykorzystuje dwa agregaty i 28 nawiewów. Zaprojektowany specjalnie dla tego modelu system dźwiękowy klasy premium Mark Levinson wyposażony jest w 19 głośników. Za czynne bezpieczeństwo jazdy odpowiada zintegrowany pakiet Lexus Safety System +.
Przebój Lexusa
Lexus ES to najpopularniejsza limuzyna Lexusa na świecie. Siódma generacja tego modelu wkracza na zupełnie nowy szlak, po raz pierwszy trafiając do Europy. Już w grudniu 2018 w salonach pojawi się ES 300h, napędzany przez najnowszy układ hybrydowy japońskiego producenta.
Nowy Lexus ES to jedyny sedan tej marki z przednim napędem. Auto, cieszące się za Atlantykiem dużą popularnością, nie było do tej pory oferowane w Europie. W siódmej generacji tego modelu po raz pierwszy zastosowano nową platformę GA-K. Nowy model będzie oferowany w Europie wyłącznie w wersji ES 300h z napędem hybrydowym czwartej generacji o łącznej mocy 218 KM. Jak podkreśla Lexus, układ napędowy odznacza się poprawionymi osiągami przy zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji niepożądanych substancji.