Charakterystyczna sylwetka jest znajoma, a jednak nowa. Defender wygląda na wytrzymałego i jest wytrzymały, a jego konstrukcja ekscytująca. Kultowego z nazwy, kształtu i sprawności Defendera można spersonalizować, aby pozwolić właścicielom na eksplorację świata, niezależnie od wizji spędzania wolnego czasu.
Defender uzupełnia gamę Land Rovera, stając obok innych luksusowych aut z rodziny Range Rovera. Model 110 to początek tej rodziny wytrzymałych pojazdów 4x4. Szybko dołączy do niego wersja 90 z krótkim rozstawem osi, a w 2020 roku ofertę uzupełnią praktyczne wersje użytkowe. Napędzany poszanowaniem do oryginału, nowy Defender oferuje szeroki zakres możliwości i zaawansowanych technologii terenowych, jednocześnie pozostając wiernym pionierskiemu duchowi, który jest znakiem rozpoznawczym Land Rovera od 71 lat.
Design pełen emocji
Charakterystyczna sylwetka sprawia, że nowy Defender jest natychmiast rozpoznawalny dzięki krótkim zwisom nadwozia zapewniającym doskonałe kąty natarcia i zejścia. Projektanci Land Rovera odświeżyli znane cechy charakterystyczne Defendera pod kątem XXI wieku
Wewnątrz zaadaptowano minimalistyczny charakter pierwszego Defendera, gdzie zwykle ukryte elementy konstrukcyjne i mocowania zostały wyeksponowane z naciskiem na prostotę i praktyczność. Wśród innowacyjnych rozwiązań znalazła się dźwignia zmiany biegów zamontowana w desce rozdzielczej, która pozwoliła wygospodarować miejsce na opcjonalne siedzenie, co pozwala przewieźć z przodu trzy osoby, podobnie jak we wczesnych modelach Land Rover.
W efekcie Defender 110 oferuje pięć lub sześć miejsc, a także konfigurację 5+2, a przestrzeń bagażowa za drugim rzędem siedzeń sięga 1075 litrów lub aż 2380 litrów po jego złożeniu. Wersja Defender 90 pomieści sześć osób w pojeździe o długości kompaktowego rodzinnego hatchbacka.
Do przyjaznych użytkownikowi cech można zaliczyć praktyczne rozwiązania i zaawansowane technologicznie innowacje. Trwałe, gumowane wykładziny nic sobie nie robią z płynów rozlanych podczas przygód dnia codziennego czy wypraw życia, dzięki czemu szczotka i szmatka zapewne wystarczą, by wnętrze było czyste. Opcjonalny panoramiczny składany dach płócienny ma zapewnić wrażenia niczym w kabriolecie i po zaparkowaniu pozwala pasażerom drugiego rzędu siedzeń wersji Defender 110 wstać i poczuć się jak na prawdziwym safari**.
Definicja wytrzymałości.
Nowa platforma D7x Land Rovera zaprojektowana do ekstremalnych zastosowań jest oparta na lekkiej aluminiowej konstrukcji skorupowej w celu uzyskania najsztywniejszej struktury nadwozia w historii Land Rovera. Jest ona trzy razy sztywniejsza niż tradycyjne konstrukcje oparte na ramie, zapewniając idealną bazę dla w pełni niezależnego zawieszenia pneumatycznego lub opartego na sprężynach śrubowych i obsługuje najnowsze zelektryfikowane zespoły napędowe.
Podczas testów rozwojowych prototypy pokonały ponad 1,2 miliona kilometrów w najtrudniejszych warunkach na świecie, od 50-stopniowych upałów na pustyni i 40-stopniowych mrozów w Arktyce po wysokość 3000 metrów n.p.m. w Górach Skalistych w stanie Kolorado.
Światowej klasy specjalista od jazdy w terenie i po asfalcie
Nowy Defender ma nie mieć ograniczeń. Stały napęd na cztery koła, reduktor, centralny dyferencjał i opcjonalny, aktywny tylny mechanizm różnicowy zapewniają potrzebny ‘hardware’ wymagany do eksploracji zarówno pustynnych piasków, zmarzniętej tundry koła
Moc i efektywnośćª
Wybór silników benzynowych i bardziej ekologicznych jednostek wysokoprężnych zapewnia moc, kontrolę i oszczędność w każdym środowisku, zaś zespół napędowy PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) dołączy do oferty w przyszłym roku, pozwalając na bezgłośną jazdę z wykorzystaniem tylko napędu elektrycznego.
W chwili premiery gama silników benzynowych obejmuje czterocylindrową jednostkę P300 o mocy 300 KM i jednostkę sześciocylindrową w układzie rzędowym P400 z wydajną technologią MHEV. Alternatywnie klienci mogą wybierać spośród pary czterocylindrowych silników wysokoprężnych: D200 i mocniejszego D240 — z których obydwa zapewniają zużycie na poziomie 7,6 l/100 km.
XXI wiek zawitał do Defendera
Nowy Defender ma być równie zaawansowany technologicznie, co wytrzymały. Debiutuje w nim nowy system multimedialny Pivi Pro firmy Jaguar Land Rover. Ekran dotykowy nowej generacji jest intuicyjny i przyjazny użytkownikowi, wymagając mniejszej ilości komend do wykonania częstych zadań, a jego ciągła aktywność gwarantuje niemal błyskawiczną reakcję.
Ponadto nowy Defender przenosi technologię SOTA (Software-Over-The-Air) na nowy poziom dzięki 14 indywidualnym modułom potrafiącym przyjmować zdalne aktualizacje. Dzięki pobieraniu danych w czasie, gdy klienci smacznie śpią w domu lub znajdują się gdzieś daleko, z wiekiem nowy Defender będzie coraz lepszy: elektroniczne aktualizacje spływają do pojazdu natychmiast, bez zwłoki i potrzeby odwiedzania Dilera Land Rover.
Prognozowana cena Defender „90” - 241.900 zł, Defendera „110” - 259.000 zł.Pierwsze samochody trafią do salonów wczesną wiosną przyszłego roku