Nowy model będzie można zobaczyć do 25 września podczas targów Playground przeznaczonych dla fanów i sympatyków marki Jeep.
Prezentowany w wersji Trailhawk, Renegade PHEV, ma wyposażenie podkreślające jego charakter, który ma teraz być też przyjazny dla środowiska miejskiego i oferować zasięg wynoszący około 50 km bez emisji CO2 w trybie w pełni elektrycznym.
Renegade łączy 1,3-litrowy silnik benzynowy turbo GSE z silnikiem elektrycznym umieszczonym między kołami tylnymi, zasilany przez zestaw akumulatorów, które można ładować podczas jazdy lub za pomocą zewnętrznego gniazdka elektrycznego: w domu, korzystając z wydajnej ładowarki typu Wallbox lub w publicznie dostępnych punktach ładowania. Czas ładowania może wynosić od półtorej godziny do trzech godzin, w zależności od rodzaju gniazdka.
Połączenie silnika spalinowego i silnika elektrycznego zapewnia przyspieszenie od 0 do100 km/h w czasie około 7 sekund i maksymalną prędkość na silniku elektrycznym do 130 km/h. Moc samochodu wynosi 190 KM lub 240 KM, w zależności od wersji wyposażenia.
Przede wszystkim, dzięki nowej technologii hybrydowej i wyższemu momentowi obrotowemu zapewnianemu poprzez połączenie dwóch źródeł zasilania, Jeep Renegade jeszcze bardziej udoskonala swój legendarny potencjał do jazdy w terenie. Dzięki nowej technologii napędu na wszystkie koła (eAWD), napęd na tylną oś nie jest zapewniany przez wał napędowy, ale przez specjalny silnik elektryczny. Pozwala to na oddzielenie dwóch osi i niezależne kontrolowanie momentu obrotowego w bardziej skuteczny sposób, niż system mechaniczny.
Wewnątrz Jeep Renegade PHEV wyróżnia się systemem Uconnect z 8,4-calowym ekranem HD oraz ze specjalnym menu, które pozwala kierowcy kontrolować codzienną jazdę hybrydą. Selec-Terrain znajduje się w tym samym miejscu przed dźwignią zmiany biegów, natomiast obok niej pojawia się selektor do jazdy hybrydowej, umożliwiający kierowcy wybór pomiędzy następującymi trybami:
- Hybrid - tryb optymalizujący moc w celu zminimalizowania zużycia paliwa. Silnik spalinowy i silnik elektryczny współpracują ze sobą w zależności od rodzaju drogi, z fazami odzyskiwania energii podczas hamowania
- eSave - silnik spalinowy może utrzymywać lub ładować akumulator podczas jazdy (opcje wyboru dla kierowcy)
- Electric - tryb w pełni elektryczny, który zapewnia zasięg elektryczny około 50 kilometrów.
Zmodyfikowany, 7-calowy kolorowy wyświetlacz TFT pokazuje nowe informacje kierowcy: poziom naładowania akumulatora, zasięg w trybie elektrycznym, spalinowym oraz kombinowanym, procent mocy i poziomy ładowania. Kolorowy ekran 8,4-calowy Uconnect ma nowe zakładki, jak przepływ mocy, historia jazdy, czasy ładowania, eSave oraz różne ustawienia ładowania.
Producent zapewnia, że ten model będzie wyznaczał kierunek w elektryfikacji Jeepa w regionie.