W Hiszpanii prowadzenie w klasie R2 obejmuje Esteban Vallín i jego pilot Borja Odriozola w samochodzie ADAM R2 wprowadzonym przez hiszpańskiego importera. Z kolei Yoann Bonato i Thierry Michaud plasują się w czołówce klasyfikacji we Francji, prowadząc samochód zespołu Opel Motorsport Team France. Po falstarcie podczas swoich pierwszych zawodów Daniel Wollinger i Bernhard Holzer nabierają wprawy w Austriackich Mistrzostwach Rajdowych i odnoszą dwa zwycięstwa w swojej klasie na ostatnich dwóch odcinkach. To nie wszystko. ADAM R2 przygotowany przez niemiecki zespół Audex Motorsport z Extertalu i prowadzony przez Holendra Tima van der Marela zapewnił sobie zwycięstwo w swojej klasie podczas debiutu w Holandii. Natomiast niemiecko-luksemburski duet – Julius Tannert oraz Jennifer Thielen, jedna z najlepszych drużyn w tym sezonie ADAC Opel Rallye Cup, zdobyła mocne drugie miejsce w rajdzie Luksemburga w zaciekłej rywalizacji w ramach kategorii 19 R2.
Kierowcy należący do ADAC Opel Rallye Junior Team dostarczają jeszcze więcej powodów do radości. Dotychczas duety Marijan Griebel/Alexander Rath i Fabian Kreim/Josefine C. Beinke zdobyły tytuł zwycięzcy w każdej rundzie Dywizji 5 podczas zawodów ADAC Rallye Masters. Tylko raz nie udało im się osiągnąć podwójnego zwycięstwa. Wspomniani młodzi kierowcy ze stajni Opla osiągnęli drugi poziom promocji talentów po tym, jak zajęli najlepsze miejsca wśród juniorów w 2013 roku podczas ADAC Opel Rallye Cup i zostali uwzględnieni podczas selekcji kierowców. Celem programu Opel/ADAC jest poprowadzenie młodego niemieckiego kierowcy na sam szczyt europejskich rajdów w stosunkowo krótkim czasie – oczywiście za kierownicą Opla.
Kolejny dowód konkurencyjności modelu ADAM R2 przyniósł rajd GEKP Ypres Rallye w Belgii, który odbył się w dniach 20–21 czerwca. Wystartowały w nim 44 pojazdy kategorii R2 wszystkich marek, które mają taki rodzaj samochodu w swoim portfolio – w tym wszystkie 15 zespołów z Europejskich Mistrzostw Juniorów FIA. Marijan Griebel/Alexander Rath walczyli o podium na jednym z najbardziej wymagających asfaltowych rajdów w Europie. Na początku dwudziestego i ostatniego etapu, kiedy mieli jeszcze szansę na zajęcie trzeciego miejsca, zatrzymały ich problemy z układem napędowym. Pierwszy rajd byłego mistrza Europy Bruna Thiry'ego w modelu ADAM R2 również był znakomity. Po zderzeniu ze skałą kierowca musiał jednak wycofać się z zawodów. Podobny los spotkał też Fabiana Kreima/Josefine C. Beinke na ostatnim odcinku trasy, ale mimo to udało im się wywalczyć dziewiąte miejsce w kategorii R2 po tym, jak zatrzymali się, aby zmienić koło.
- Obecnie ADAM R2 całkowicie spełnia nasze wysokie oczekiwania – powiedział szef ds. sportów motorowych firmy Opel Jörg Schrott. - Ten samochód jest szybki i niezawodny. Nasz zespół ceni właściwości jezdne tego modelu i to, jak dobrze reaguje on na zmiany ustawień. Duża wydajność modelu ADAM R2 już teraz wzbudza zainteresowanie wielu zespołów z Europy, czym jesteśmy oczywiście zachwyceni – dodał Schrott.