Modularność
Nowa platforma CMF-EV ma na nowo definiować granice modularności: wydłużony rozstaw osi z kołami wysuniętymi na krańce nadwozia i płaska podłoga stwarzają nowe możliwości dla projektantów. Według zapowiedzi inżynierów na jej bazie mogą być konstruowane samochody o rekordowo przestronnym wnętrzu i innowacyjnym designie, przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnej sprawności energetycznej.
Korzystając z platformy CMF-EV, konstruktorzy mogą opracowywać różne rodzaje nadwozi: zarówno SUV-y, jak i sedany. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i kół możliwa jest instalacja baterii o różnych wymiarach dopasowanych do różnych typów samochodów elektrycznych i hybrydowych pod kątem zoptymalizowania jego zasięgu.
Więcej miejsca
Innowacyjna konstrukcja oferuje również nowe możliwości kształtowania stylistyki. Duży rozstaw osi z kołami przesuniętymi na krańce nadwozia, zdecydowanie krótszy zwis z przodu i z tyłu oraz płaska podłoga umożliwiają konstruowanie samochodów o niższym zawieszeniu i obniżonym dachem przy zachowaniu przestronnego wnętrza. To znacząco poprawia aerodynamikę samochodu. Krótka maska silnika pozwala na zwiększenie długości kabiny. Nowa platforma zapewnia także bardziej dynamiczną jazdę dzięki optymalnej konstrukcji podwozia i nadwozia uwarunkowanej wymaganiami samochodu elektrycznego. Umieszczenie akumulatorów pod podłogą, w tylnej części samochodu, obniża środek ciężkości.
Wiele możliwości aranżacji
Platforma stwarza także nowe możliwości aranżacji wnętrza i regulacji jego wielkości. Silnik elektryczny jest mniejszy od spalinowego i pozwala na zaprojektowanie cieńszej i przesuniętej do przodu deski rozdzielczej. W ten sposób jest więcej miejsca na schowki i dla pasażerów, jak również na nogi na tylnych siedzeniach. Nie ma tunelu na układ przeniesienia napędu ― płaska podłoga zapewnia więcej miejsca. Renault zapowiada, że platforma pozwala na zaprojektowanie samochodu o pojemności Talismana, a wielkości Megane.
Modularność platformy CMF-EV umożliwia zainstalowanie jednego bądź dwóch silników elektrycznych, a więc produkcję samochodów z napędem na dwa lub cztery koła. Dodatkowo platforma została tak skonstruowana, by było możliwe wprowadzenie systemów umożliwiających jazdę autonomiczną poziomu 4.