Seat zdradza szczegóły dotyczące swojego pierwszego skutera

LeadPhoto Seat zdradza szczegóły dotyczące swojego pierwszego skutera
Nowy, całkowicie elektryczny skuter Seata wyjedzie na drogi w 2020 r. Model e-Scooter został zaprojektowany w taki sposób, aby jak najlepiej wpisać się w rosnący trend współdzielonej mobilności.
Content

Nowe podejście
Od momentu, gdy Seat zaprojektował swój pierwszy samochód, minęło 66 lat. Teraz hiszpański producent dołącza do współtworzenia przyszłości mobilności, przedstawiając projekt skutera – elektrycznego, zintegrowanego z otoczeniem, stworzonego do współdzielenia. Aby rozpocząć prace nad koncepcją modelu e-Scooter, konieczna była zmiana myślenia zespołu. „To zupełnie nowa wizja. Kierowca wchodzi w silniejsze interakcje ze skuterem niż z samochodem. Stworzenie tego modelu wiązało się często z koniecznością zastosowania całkowicie innych rozwiązań ergonomicznych niż te, którymi kierowaliśmy się w dotychczasowej pracy” – mówi Joan Melenchon, projektantka elementów zewnętrznych w Seat.

Całkowicie elektryczny
Projekt e-Scootera powstał w Barcelonie, europejskiej metropolii z największą liczbą motocykli na ulicach. Elektryczny jednoślad wpisuje się w strategię miejskiej mobilności Seata, która ma zapewnić użytkownikom zrównoważone rozwiązania. Poza względami praktycznymi, e-Scooter charakteryzuje się ciekawymi rozwiązaniami estetycznymi – jego karoseria wyróżnia się prostymi liniami, tworzącymi geometryczne wzory. „Przede wszystkim zależało nam, aby stworzyć projekt prosty i praktyczny, ale jednocześnie wyróżniający się designem. Skoncentrowaliśmy się nie tyle na minimalistycznej estetyce, ale przede wszystkim na łatwości użytkowania skutera” – tłumaczy Joan Melenchon. Tak powstała funkcjonalna konstrukcja, z wyjmowaną baterią umożliwiającą proste ładowanie.

Zaprojektowany, aby się dzielić
Seat e-Scooter został stworzony dla zróżnicowanej grupy klientów, ale nadrzędną ideą projektu była współdzielona mobilność. Aby ze skutera mogło korzystać wielu kierowców, zastosowano najbardziej odporne na zniszczenia materiały, jak np. gumę na bocznych zderzakach. Ponadto poszczególne elementy zostały strategicznie rozmieszczone tak, aby ułatwić ich wymianę. Specjalnie dopasowane siedzenie skrywa schowek, który pomieści dwa kaski. Stałą łączność zapewnią dwa porty USB i uchwyt na telefon.

Bezpieczeństwo nade wszystko
Charakterystyczny wygląd był kluczowym aspektem również ze względu na założenie współdzielenia skutera. „Chcieliśmy, aby nasz pojazd był łatwo zauważalny. Zależało nam na stworzeniu rozpoznawalnego produktu. Parkujesz nim, odchodzisz, ale ciągle pamiętasz, gdzie go zostawiłeś, bo wyróżnia się na tle innych pojazdów” – mówi Joan.

Projektanci z Działu Barw i Kroju Seata zdecydowali się na czarny jako kolor przewodni,a najważniejsze części zaakcentowali przy użyciu fluorescencyjnej czerwieni. „Odblaskowe elementy nie tylko świetnie wyglądają, ale sprawiają również, że pojazd jest dobrze widoczny dla innych kierowców na drodze, co zwiększa bezpieczeństwo” – przekonuje Francesca Sangalli, szefowa Działu Barw i Kroju.

Zainspirowany branżą motoryzacyjną
W modelu e-Scooter znalazły również zastosowanie innowacyjne technologie wykorzystywane w nowoczesnych samochodach. „Wyposażyliśmy skuter w dynamiczne kierunkowskazy, które obecnie należą do standardów w wyposażeniu samochodów” – mówi Joan. „Zależało nam na ich montażu, ponieważ zapewniają łatwą komunikację z innymi uczestnikami ruchu drogowego, a przy tym wspaniale się prezentują”.

Garść informacji
o Seat e-Scooter jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 11 KW (ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 cm³), rozpędza się od 0 do 50 km/h w 3,8 sekundy i osiąga 100 km/h. A jego zasięg wynosi 115 km. Skuter dysponuje też schowkiem na dwa kaski.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!